Oświadczenia takie w żaden sposób nie ingerują w umowę zawartą z Facebookiem przy zakładaniu konta. Biorą się z niewiedzy i braku świadomości prawnej społeczeństwa. Z regulaminu Facebooka wynika, że to internauci pozostają właścicielami udostępnianych na swoich profilach treści. Akceptując regulamin, użytkownicy zezwalają platformie na wykorzystanie ich na potrzeby serwisu. Udostępnienie łańcuszka na swoim profilu nic nie zmienia.

Prawdopodobnie komunikaty Facebooka wyświetlane użytkownikom z informacją o wprowadzaniu opłat skłoniły do rozpowszechnienia i nagłośnienia takiego łańcuszka. Internauci mogą zdecydować: albo zostają przy dotychczasowych warunkach korzystania z konta bezpłatnie (personalizowane reklamy), albo wybierają płatną subskrypcję. W drugiej opcji reklamy się nie wyświetlają, a informacje zebrane przez Metę o użytkowniku nie są wykorzystywane na potrzeby reklam. Wprowadzaniu opłat nie towarzyszą zmiany regulaminu Facebooka i jego zapisów dotyczących wykorzystania materiałów użytkowników.